Metros modesajt metromode.se och Stureplan.se ingår partnerskap från och med 4e november, enligt en pressrelease. Tillsammans blir nätverket en av de största aktörerna inom mode- och lifestylesegmentet med över 250 000 unika besökare i veckan.

– Det här ett strategiskt viktigt samarbete för oss, säger Alex Greidinger, Online Director på Metro. Stureplan.se kompletterar Metro modes målgrupp väl och tillsammans kan vi skapa mer trafik, större räckvidd vilket i sin tur gynnar annonsörer vid events.

Samarbetet innebär även att Metro Mode tar över försäljningen för stureplan.se

– Vi ser en stark efterfrågan från annonsörerna mot denna målgrupp och detta samarbete öppnar för fler möjligheter när det gäller konceptförsäljning, och samarbeten, säger Daniel Eriksson, försäljningschef Metro Mode. Inte minst i form av kreativa paketeringar av våra produkter inom modesegmentet (online, tidning, magasin och webb TV) som vi redan idag jobbar mycket framgångsrikt med.

Åsa-Mia Fellinger