Metro Mode lanserar nytt reseprogram

Den 29 mars lanserar Metro Mode ”We have a plan”, tillsammans med Marginalen Bank och partnern Turkish Airlines, ett reseformat där man får följa Metro Modes profiler till olika storstäder runt om i världen.

Första säsongen består av fyra program där Martin Hansson, Fannie Redman, Niklas Berglind och Petra Tungården ger sina bästa restips från trendiga resmål som Miami, Kapstaden och Tel Aviv.

– Vår tanke är att varje program ska kännas personligt utifrån just den bloggaren så därför har vi lyssnat mycket på deras egna önskemål när vi skapat programmen, säger Emma Lobro, videoansvarig på Metro Mode.

I första avsnittet, som publiceras idag på metromode.se och på Metro Modes Youtube-kanal, åker moderedaktör Martin Hansson till Miami.

– Jag valde att resa till Miami! Våra läsare är väldigt intresserade av resor och det känns roligt att då kunna erbjuda dem en reseguide fylld av intressant innehåll och smarta tips. Som moderedaktör vill jag självklart visa upp de bästa shoppingtipsen och de hippaste områdena. Men jag hade även en illusion om bilden av djuphavsfiske som jag gärna ville testa – verkligheten var dock något helt annat, säger Martin Hansson, Moderedaktör Metro Mode.

– Formatet ska inspirera tittarna till resmålen men även ge smarta tips till vad man kan tänka på under resan och här har verkligen Marginalen Bank och deras Traveller-kort kunnat bistå med bra innehåll, säger Adam Hogbring, ansvarig för kommersiella rörliga format på Metro Mode.

I kommande avsnitt åker Fannie Redman till Bangkok, Niklas Berglind till Kapstaden och Petra Tungården till Tel Aviv. Alla avsnitt publiceras under våren 2016 på Metro Modes Youtube-kanal samt på metromode.se.

MSL Group producerar formatet.

Bild, från vänster: Niklas Berglind, Petra Tungården, Martin Hansson, Fannie Redman

 

 

Läs också:  Här hittar media pengar när allt ska vara gratis

 

 

2017-03-13T11:50:22+00:00