De här var de mest populära TV-programmen i november

Tittartiden på TV ökade med sex minuter i november och tittandet på webb-TV fortsätter att öka. På spåret lockar störst publik på TV medan Solsidan ligger kvar i webb-TV-toppen.

Tittartiden på TV för en genomsnittlig novemberdag ökade med sex minuter till 169 minuter jämfört med 2014. Den dagliga räckvidden för TV var 69 procent, precis som i november 2014.

Det mest sedda programmet var premiären av SVTs På spåret, med en rating på 2 676 000. På andra plats kom Kanal5s sändning av EM-kvalmatchen i fotboll mellan Sverige och Danmark den 17 november, med en rating på 1 950 000. Trea var SVTs Doobidoo från 13 november med en rating på 1 888 000.

Utvecklingen för webb-TV är fortsatt stark. Den uppspelade tiden ökade från 16 miljoner timmar i november 2014 till 28 miljoner timmar i år. Antalet starter ökade under samma period från 58 miljoner till 103 miljoner.

Precis som i oktober var TV4s Solsidan det mest sedda programmet på webb-TV, med 422 000 starter och en webbpublik på 301 000.

Det mest sedda klippet: Niklas Strömstedt – Lyckolandet (Happy Nation) från TV4s Så mycket bättre, som genererade 258 000 starter.

 

2015-12-14T06:52:32+00:00